dissabte, 10 de maig del 2008

Conclusions minipac 2.1

CONCLUSIONS

Crec que puc afirmar, per tot l’exposat anteriorment, que s’ha produït un canvi conceptual en mi des que vaig iniciar aquesta assignatura fins al dia d’avui. Aquest canvi, en produeix molta satisfacció, ja que els esforços emprats fins ara en aquesta assignatura han donat resultats, els quals jo valoro molt positivament. Crec que davant l’ús de les TIC en l’àmbit escolar, ara tinc molts més elements de judici i més criteris per a fer-ne un bon ús, i que aquest estigui al servei de l’aprenentatge significatiu per als alumnes en general. De segur que posaré una altra mirada molt més exigent en les propostes d’activitats on hi hagi les TIC implicades. L’ús dels mapes conceptuals i la seva rendibilitat en l’aprenentatge ja era conegut per mi, però el treball fet fins ara encara reafirma molt més la seva utilitat com a mitjà per a facilitar l’aprenentatge i l’organització dels sistemes conceptuals que es produeixen en aquest. Pel que fa a la meva autoavaluació inicial sobre les TIC voldria esmentar alguns canvis que de valoració que he fet després de tot aquest període d’estudi.

TC2)

Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes

9

Crec que en aquest moment la meva valoració sobre aquest apartat seria diferent, tendint a la baixa, en el sentit que no entenc ara les TIC només com una eina de transmissió de continguts. Això pot ser poc significatiu i es perden amb el temps, si aquests continguts no s’integren en la conceptualització del que ja sabem, a fi i efecte d’ampliar-lo i modificar-lo en un nou sistema conceptual molt més ric.

TE1)

La Tecnologia Educativa ha d’assegurar un bon domini de les TIC

9

El mateix em passa amb aquest apartat, també tendiria a baixar la puntuació. Tenir un bon domini de les TIC per se no és cap garantia de construcció d’aprenentatge, que hauria de ser l’objectiu final de la tecnologia Educativa.

CC1)

Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge

3

En aquest cas, la tendència valorativa aniria a l’alça. De fet la interacció amb els companys a partir dels debats i compartir el treball de cadascú, realment ajuda a millorar el propi aprenentatge, per tant en un sentit ampli es creen comunitats d’aprenentatge a les nostres aules, tot i que no en el mateix grau de rigor, en cada una d’elles.